پارس وی دی اس

۹ دلیل برای اینکه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ فقط بخوابیم

خوابیدن در تعطیلات نوروز

همه افراد باید بطور میانگین ۷ تا ۹ ساعت بخوابند، اما به دلایل مختلف کم‌تر از این مقدار می‌خوابیم. حتی جامعه هم سعی دارد، کمتر خوابیدن را رواج دهد. در چنین شرایطی باید از فرصت‌های محدود خوب خوابیدن استفاده کنیم و درجات خوابیدن را فتح کنیم! یکی از این فرصت‌ها خوابیدن در تعطیلات نوروز است، در این مدت می‌توانید تمامی کوتاهی‌ها و کمبود خواب را به صورت فشرده جبران کنید. فرصت محدود عید نوروز را از دست ندهید، زیرا فقط یکبار در سال رخ می‌دهد. در ادامه با ۹ دلیل منطقی شما را قانع می‌کنیم تا در تعطیلات سال نو، فقط بخوابید و بخوابید!

چرا باید خوابیدن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را جدی بگیریم؟

تعطیلات عید نوروز فرصتی منحصر بفرد برای استراحت و تجدیدقواست. بعد از شلوغی‌های روزهای آخر اسفند، هیچ چیز مانند خوابیدن نمی‌تواند همه چیز را بشوید و ببرد. خیلی از افراد برنامه‌های مختلف زیادی را برای تعطیلات عید نوروز درنظر می‌گیرند. اما تقریباً اکثر ما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های زندگی را نادیده می‌گیریم: خوابیدن! همه‌ی ما حدود یک سوم از عمر گرانبهای خود را صرف خوابیدن می‌کنیم. تا وقتی خوب نخوابید، نمی‌توانید خوب تصمیم بگیرید و فکر کنید. اگر عاشق خوابیدن هستید، اگر همیشه کمبود خواب دارید و اگر به هیچ کدام از برنامه‌های تعطیلات عید نوروز نرسیده‌اید. بهتر است به فکر چاره باشید. بالش خود را آماده کنید و زیر پتوی نرم و گرم بروید. به محض برخورد بالش سرد با پوست صورتتان، زندگی بهتر می‌شود، بگذارید چشمانتان گرم شود، تا زندگیتان تغییر کند. اشکالی ندارد! با خیال تخت و بدون عذاب وجدانِ آلارمِ گوشی بخوابید که دنیا دو روز است!

  • ۵ تأثیر منفی کمبود خواب بر بدن و روش‌های حل آن
  • آشنایی با بهترین حالت بدن موقع خواب و انتخاب بالش مناسب

۱. به ملاقات با آرزوها بروید

همه‌ی ما با رویش‌ دوباره گیاهان تصمیم می‌گیریم تغییر کنیم و فلک را سقف بگشاییم و طرحی نو دراندازیم. اما متأسفانه در همان روزهای اول متوجه تخیلی بودن نقشه‌ها و آرزوهای سال جدید می‌شویم. شاید در دنیای واقعی نتوانید به تمامی اهداف خود برسید، اما خبر خوب اینکه می‌توانید در عالم خیال و خواب، تمامی نقشه‌ها را عملی کنید! کافی است قبل از خواب راجع به آرزوها و برنامه‌ریزی‌های چند سال آینده فکر کنید، اگر شانس یاریتان کند، ممکن است خوابِ رسیدن به آرزوها و مدینه فاضله‌ی زندگیتان را ببیند و از این دنیای واقعی و سخت لحظاتی فاصله بگیرید.

7 سین نوروز 1403

۲. تا تنور گرم است، نان خواب را بچسبانید

همیشه در روزهای آخر اسفند، بیشترین فشار کاری و روحی را تجربه می‌کنیم. از شلوغی خیابان‌ها گرفته تا خرید عید، باعث می‌شود که کم کم انرژی خود را از دست دهیم. این شلوغی‌ها باعث می‌شود، بیشتر از هر زمان دیگری، به خوابیدن نیاز داشته باشید. شاید حین ساعت کاری یک چرت کوتاه بزنید یا اینکه در پشت چراغ قرمز هم بخوابید. مشکلی نیست، تمام این سختی‌ها را تحمل کنید تا در عید نوروز خوابیدن را فتح کنید! به کمک خوابیدن در تعطیلات نوروز می‌توانید انرژی خود را دوباره بازیابی کرده و به حالت قبل برگردانید.

۳. فرار از اقوام و آشنایان فضول با خوابیدن در تعطیلات نوروز

تعطیلات عید نوروز بهترین فضا برای تجدید قوا و دیدار با آشنایان و اقوام است. البته نه هر آشنایی! بعضی از این اقوام و خویشان به مثابه خاری در چشمان میزبان می‌روند و شروع به پرسیدن سؤالات کاملاً خصوصی می‌کنند: «کی ازدواج می‌کنی؟ کی درست تموم میشه؟ کی بچه دار می‌شین؟» اجازه ندهید این سؤالات شما را از پا بیندازد. بعد از دیدار با این اقوام، سریعاً به رختخواب پناه ببرید. خوابیدن در عید نوروز باعث می‌شود از لحاظ روحی به تنظیمات قبل از دیدار اقوامتان بروید و همه چیز را فراموش کنید! اگر در خانه پدر و مادرتان زندگی می‌کنید، شانس خوابیدن در اتاقتان را دارید تا حتی دیداری هم صورت نگیرید. البته که بهتر است تجدید دیدار با اقوام و آشنایان انجام شود، اما اختیار با خودتان است.

۴. چرت بعدازظهر هدیه‌ای بهشتی

شما هیچ وقت نمی‌توانید بعدازظهر بخوابید. احتمالاً یا در دانشگاه هستید یا سرکار. در صورتیکه چرت بعدازظهر یک عملکرد بیولوژیکی طبیعی است که در حوالی ساعت ۲ بعداز ظهر بوجود می‌آید. بخصوص اگر یک ناهار چرب و چیلی خورده باشید، احتمال خواب آلودگی بیشتر می‌شود. خوابیدن در تعطیلات عید نوروز در حد چرت ۳۰ تا ۱ ساعته هیچ اشکالی ندارد. البته طمع نداشته باشید و طوری نخوابید که ظهر را به شب متصل کنید! همان ۱ ساعت کفایت می‌کند.

۵. اگر کفگیر به ته دیگ خورده و بودجه ندارید

متأسفانه شرایط بد اقتصادی طوری است که جوان ایرانی نمی‌تواند هیچ هزینه‌ای را برای مخارج اضافی داشته باشد. به محض واریز عیدی و حقوق، بدون اینکه بدانید دقیقاً چه اتفاقی افتاده، کف جیبتان خالی خواهد شد. به همین دلیل خیلی از افراد استطاعت مالی سفر و گردش را ندارند. خوابیدن برای شما نان و آب نمی‌شود، خوابیدن برای شما مسافرت و تفریح نمی‌شود؛ اما یک ویژگی خوب دارد، اینکه باعث می‌شود برای مدت زمان کوتاهی از زندگی در دنیای واقعی فاصله بگیرید و غم و غصه‌ها را فراموش کنید.

۶. مشکلات را تبدیل به شکلات کنید

خوابیدن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به شما کمک می‌کند تا از پس مشکلات عجیب و غریب به خوبی برآیید. وقتی خواب کافی دارید، می‌توانید احساسات مختلف را مدیریت کنید. این احساسات می‌توانند خودآگاه یا ناخودآگاه باشند. شاید عجیب به نظر برسد اما خوابیدن در تعطیلات نوروز می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر تصمیم بگیرید و از پس مشکلات برآیید. بنابراین این فرصت خوبی درباره بازنگری بعضی از مشکلات است. اگر خیلی وقت است به استعفا فکر می‌کنید یا اینکه با همسر خود مشکل دارید، بعد از یک خواب عمیق راجع به این مسائل فکر کنید و دنبال راه حل باشید.

خوابیدن عمیق در نوروز 1403

۷. با خوابیدن در تعطیلات نوروز جوان‌تر و زیباتر شوید

بهترین یار پوست، نه کرم‌های گران قیمت است و نه داشتن روتین پوستی، بلکه خواب کافی است. خواب بهترین دوست پوست شماست و باعث تولید کلاژن خواهد شد. حتماً شما هم در یک روز پراسترس مانند عروسی یا جلسه کاری مهم جوش می‌زنید یا اینکه پوستتان کدر می‌شود. یکی از علل اصلی مشکلات پوست عدم خواب کافی و استرس است. خوابیدن در تعطیلات نوروزی علاوه بر اینکه استرس شما را کم می‌کند موجب ترمیم و نوسازی پوست شده و به جوان شدن پوست کمک می‌کند.

۸. خوش اخلاق‌تر می‌شوید

کسی را می‌شناسید که در اول صبح عنق و قُد باشد؛ طوریکه نشود با او صحبت کرد؟ بعضی از افراد آدم صبح نیستند، به همین دلیل تا قبل از ظهر نمی‌شود آن‌ها را با یک من عسل خورد! این افراد به مرور زمان و با نزدیک شدن به ظهر خوش اخلاق می‌شوند. در تعطیلات نوروز دیگر نیاز ندارید تا ساعت خود را رأس ساعت ۷ کوک کنید و به سرکار بروید. در این مدت اصلاً از کوک کردن ساعت و تلفن همراه استفاده نکنید و بگذارید بدنتان طعم شیرین خوابیدن واقعی را داشته باشد. زمانی که خوب استراحت کردید و خواب کافی دارید، مطمئن باشید که خوش اخلاق‌تر خواهید شد.

۹. زندگی جنسی خود را تقویت کنید

خواب به ما انرژی بیشتری داده و موجب می‌شود میل جنسی هم افزایش یابد. در مردان خواب کم منجر به کاهش سطح هورمون تسترون می‌شود. خوابیدن در تعطیلات عید نوروز به شما کمک می‌کند تا سطح هورمون‌های خود را به حالت اول بازگردانید.

سخن پایانی

خوابیدن در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ تشویق به انجام اهمال کاری و تنبلی نیست. خوابیدن یک فرایند کاملاً طبیعی است که باید آن را در اولویت قرار دهید. اگر هیچ برنامه‌ای برای تعطیلات عید نوروز ندارید، کافی است تمامی آلارم‌های گوشی را خاموش کنید. ترجیحاً تلفن همراه خود را در حالت بیصدا قرار دهید و تا جایی که توانش را دارید بخوابید و لذت ببرید!

منبع: MANIFESTESCAPES

برچسب‌ها :
خوابنوروز ۱۴۰۳


دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟